onsdag 9 januari 2008

Hyacint

På detta sätt har jag "räddat" min hyacint som stod lutande i en liten blomgrupp. Den var på väg att ramla omkull så jag klippte av dem och njuter nu av knopparna på mitt nya vackra fat från Mateus. Lite värmeljus och så har jag något nytt vackert att titta på. Svårare än så behöver det inte vara. Jag är så tacksam att jag kan njuta av hyacinternas doft, det är ju så många som inte tål dem. Nästa jul ska jag frossa i hyacinter!

På bebisfronten lite nytt.. En envis förkylning har hängt över mig och med det så kom en extrem huvudvärk... och surprise! Illamåendet har krypit sakta tillbaka för att överraska mig. Dock lite oregelbundet, vilket är mer frustrerande. Jag vill ha kontroll över mitt kräks tack! Magen växer i alla fall och jag har fått tid till rutin Ultraljud den 24januari. Det ska bli sååå skönt att ha det överstökat. Och så har sambon nu lovat mig att vi ska kolla vad det blir...!!

Annars har väl året börjat rätt dåligt... Min nya cykel blev stulen när vi var borta, dvd-spelaren har helt plötsligt gått sönder... men det kunde ha vart värre! Vi är friska ( ja nästan)...
Och TUSEN tack för alla gratulationer, tips, och jag ber om ursäkt om jag missat att svara på någon fråga... maila gärna om ni undrar något... det är lättare att svara där!

KRAM!!