fredag 25 januari 2008

LYCKA

Rutin ultraljudet gick galant. Allt såg bra ut så nu är vi såååå lättade! Blev flyttad en vecka så nu är det BB den 30 juni om man får tro på ultraljudstanten. Pappas fördelsedag och 2 dagar före min och sambons. Ja, tokigt nog så fyller vi år den 2 juli båda två, vore ju alltför lustigt om det kom en tredje och ville ha kalas! Vi bestämde oss så sent som dagen innan att vi skulle kolla om det blev en pojke eller flicka, men den lilla krabaten ville INTE visa oss. En pryd liten flicka kanske? Den var rätt snäll och låg och myste med huvudet uppe vid min navel, rumpan ner vid min ljumske och fötterna mitt emot huvudet som ett V. Och så låg det och sög på den lilla tummen. Så sött.

Tog en promenad på stan efter det och firade lite med mig själv, gick in på Olssons Skafferi , en av stans BÄSTA restauranger och åt en pastagratäng med hjort och rotfrukter! Så himla gott! Och så självklart alla barnbutiker jag kunde komma på. Var och klämde och kände på Bugaboo vagnen och vet nu 100% att det är en sån vi ska ha! Men däremot så blev jag fundersam över vilken färg. Jeanstyget var himla snyggt! Sambon får följa med och kolla vad han tycker.

Hittade en UNDERBAR skötväska.. En Burberry, rosa... ganska lite fack, men jag inbillar mig att jag klarar mig med en sån. Man har ju varukorgen under vagnen också. Jag brukar inte ha jättemycket i min väska heller. Vad ska man då ha i? Blöjor, tvättlappar, nappflaska, ombyteskläder, kamera, plånbok, nycklar... Ja man är ju inte proffs på det här haha...

Jag får väl klämma och känna lite, ska snart ner på stan och klippa mig. 15 minuter skalpmassage brukar min frisör börja med under tiden som håret tvättas. Ett mörkt rum med levande ljus och ljuv musik. Och så har vi massor att prata om jag och min frisör.. hihi

TIPS! Antar att det är fler än jag som skulle vilja matcha
denna söta docksäng med sin Juno/Sebra.